الکس و خاطرات گذشته

امروز یه سی دی قدیمی توی میزم پیدا کردم که باهاش خیلی خاطره داشتم . یه سی دی که توش آلبوم و دو تا از اجراهای اَلِکس توی کنسرتاش وجود داشت . الکس رو وقتی دوم یا سوم راهنمایی بودم با همون دو تا کلیپ از کنسرتاش شناختم و خیلی دنبال آلبومش گشتم و اون وقتا هم چون اینترنتم دایل آپ بود نمی تونستم از توی اینترنت دانلود کنم و خلاصه بعد از کلی گشتن ، تونستم  از یکی از دوستام که آلبومشو داشت بگیرم .

اسم اصلی الکس Alexander Jolig بود و وقتی می خوند صداش رو عوض می کرد و با یه صدای کلفت می خوند که من خیلی صداشو دوست داشتم و باهاش خیلی حال می کردم .

همون موقع ها که تازه عاشق صدا و آهنگای الکس شده بودم بهم گفتن که الکس مُرد ! نمی دونم یه سری می گفتن سرطان هنجره گرفت ، یه سری هم می گفتن تصادف کرد ، یه سری هم می گفتن سکته کرد ! خلاصه هنوز هم نمی دونم که چه جوری مُرد و واقعن مرده یا نه ؟!

اون آلبوم اولین و آخرین آلبومش بود و من هم خیلی وقت بود فراموشش کرده بودم . اما امروز که این سی دی رو پیدا کردم دوباره خاطراتم زنده شد و برای همین توی اینترنت دنبال لینکای دانلود آلبوم و اون کلیپا گشتم تا شما هم اگه با الکس خاطره داشتید ، خاطراتتون زنده بشه و اگرم تا حالا اسمشو نشنیده بودید ، یه دور آلبومش که فکر کنم برای ۱۰ سال پیش هست رو گوش کنید ، ضرر نداره .

خلاصه اطلاع زیادی ازش ندارم و در همین حد می دونستم ، اگه کسی ازش اطلاعات بیشتری داره خوشحال می شم بگه .

به اشتراک بگذارید
رمز عبورتون رو امن کنید

وقتی توی یه سایتی عضو می شیم برای خودمون یه رمز عبور تعیین می کنیم که به واسطه ی اون رمز می تونیم به اکانتمون دسترسی داشته باشیم . این رمز عبور ها توی دیتابیس سایت میزبان ذخیره می شه و سازندگان و مدیران سایت به اون ها دسترسی دارن . ولی با توجه به اینکه هکرها هم ممکنه به دیتابیس سایت دسترسی پیدا کنند و اطلاعات رو به سرقت ببرن ، طراحان و برنامه نویسان سایت امکانی رو در نظر می گیرن که بر اساس اون پسوردها رمز نگاری می شن و توی دیتابیس ذخیره می شن . بر اساس این نوع رمزنگاری ها که encryption بهشون می گن پسوردها به صورت HASH روی دیتابیس ذخیره می شن که این HASH هم از نظر الگوریتم انواع مختلف داره که نمی خوام بهش بپردازم .

وقتی یه پسورد به صورت رمزنگاری شده روی دیتابیس ذخیره بشه کسی نمی تونه به راحتی اونو رمز گشایی کنه و به پسورد اصلی برسه . البته یه سری ابزار کرک ( CRACK ) هستن که اگر رمز ساختار ساده ای داشته باشه می تونن اونو راحت تر رمزگشایی کنن و اگرم ساختار پیچیده ای داشته باشه به سختی می تونن رمزگشاییش کنن و خیلی وقت ها هم نمی تونن پسورد رو از حالت رمزنگاری شده خارج کنن . البته رسیدن به رمز اصلی به سرعت پردازشگر هم بستگی داره و هر چقدر قدرت پردازش بیشتر باشه راحت تر می شه پسورد رو از حالت رمز نگاری خارج کرد .

تقریبن بیشتر سایت هایی که شما عضوش می شید و برای خودتون پسورد انتخاب می کنید ، پسوردتونو رمز نگاری می کنن و دسترسی به رمز اصلی برای خود طراحان هم نزدیک به غیر ممکنه ! حالا می خوام چند روش خیلی ساده که احتمالن بیشتر شما با اونها آشنایید رو بگم که رمزگشایی پسوردتون سخت تر و نزدیک به غیر ممکن بشه ! چند نکته ی ساده که رعایتش باعث بالا رفتن امنیت اکانت هاتون هم می شه .

۱- ترکیب عدد و حروف : توی پسورداتون حتمن اعداد و حروف رو ترکیب کنید . به عنوان مثال تاریخ تولد شما ۱۳۷۰ هست و اسمتون هم ali هست سعی کنید این دو تا رو که هیچ وقت فراموش نمی کنید ، جوری ترکیب کنید که کسی نتونه حدس بزنه ! مثلن من این دو تا رو اینجوری ترکیب می کنم : ۱۳۷ali0 . هیچ وقت عدد و حروف رو جدا جدا ننویسید ! مثلن اینجوری : ۱۳۷۰ali یا ali1370 . همیشه عدد و حروف رو یه جوری قاطی کنید که یادتون نره و کسی هم حدس نتونه بزنه

۲- استفاده از حروف بزرگ : توی پسورداتون سعی کنید همیشه از حروف بزرگ هم استفاده کنید . مثلن الان من یک یا دو حرف پسورد انتخابیمو بزرگ می کنم و پسوردمو به این فرم تبدیل می کنم :۱۳۷aLi0 . الان امنیت این پسورد از قبلیش که با حروف کوچیک بود بیشتر شده .

۳- استفاده از علامت : توی پسورداتون سعی کنید از علامت های ( -_()^%$#@!=+\\{}/.,[] ) هم استفاده کنید . مثلن من چون توی ایمیل ها و توییتام زیاد از @ استفاده می کنم پس پسوردمو به این فرم تبدیل می کنم : @۱۳۷aLi0 .

حالا با همین سه نکته ی ساده تونستیم یه پسورد امن بسازیم که اگر به صورت رمزنگاری هم توی دیتابیس ذخیره بشه باز هم امکان رمزگشاییش نزدیک به غیر ممکنه و امنیت @۱۳۷aLi0 نسبت به ۱۳۷ali0 خیلی بیشتره .

البته این فقط یه مثال ساده بود ، چند تا نکته ی کوچولو رو یادتون باشه :

  • اعداد تاریخ تولد معمولن کمه ، از اعداد بیشتر مثل شماره تلفن یا شماره ملی یا اعدادی که هیچ وقت یادتون نمی ره استفاده کنید و اون ها رو با عبارات ترکیب کنید .
  • اگر اسمتون مثل ali از حروف کمی تشکیل شده می تونید از فامیلیتون یا یه اسم دیگه که حروف بیشتری داره و فراموش هم نمی کنید استفاده کنید .
  • می تونید از چند تا حرف بزرگ استفاده کنید که امنیت پسوردتون بیشتر بشه . مثلن اسم من javad هست و می تونم به این فرم توی پسوردم ازش استفاده کنم : jAvaD یا JaVAd و … .
  • برای امنیت بیشتر می تونید از چند علامت ( -_()^%$#@!=+\\{}/.,[] ) و قرار دادن اون علامت ها بین حروف و اعداد استفاده کنید که امنیت پسوردتون خیلی بره بالا

یه نکته رو هم توجه کنید که خیلی هم وسواس به خرج ندین که بعدن پسوردتون یادتون بره و مشکل به وجود بیاد ! سعی کنید پسوردی بسازید که در عین سادگی همیشه یادتون باشه و امنیتش هم زیاد باشه .

پ.ن : مرسی از دوستم احمد که به یکی دو تا از سوالام قبل از نوشتن این پست جواب داد .

به اشتراک بگذارید
جودی فشن تی وی !

اصولن کار اصلی من طنز نیست ، ولی خیلی طنز رو دوست دارم و سعی می کنم توی خیلی از کارام طنز رو قاطی کنم . حتا بعضی وقتا نمی تونم جلو خودمو بگیرم و جاهایی که باید جدی باشم نیستم ! بقیه هم می گن تو خیلی بامزه ای و خیلی ها هم می گن لوس و بی مزه ای ! دیگه نمی دونم نظر بقیست دیگه خودم هیچ نظری ندارم .

حدود ۷-۸ ماه قبل وقتی این عکس رو دیدم اونو توی فیس بوکم شیر کردم و با خودم گفتم اگه بازم عکسای اینجوری دیدم اونا رو بزارم تو فیس بوک ، چون هم خنده دارن و هم باحال ! وقتی ۲-۳ تا عکس این فرمی پیدا کردم و اونا رو شیر کردم با خودم گفتم بهتره اینا رو توی یه آلبوم بزارم و یه آلبوم به اسم جودی فشن تی وی ساختم و عکسای این مدلی رو توی اون آلبوم گذاشتم .

وقتی عکس جدیدی می زاشتم خیلی با آب و تاب زیرش می نوشتم : توی برنامه ی امشب جودی فشن تی وی می خوایم این لباسو معرفی کنیم و کلی در مورد لباس می نوشتم ! کم کم یه قالب کلی از جودی فشن تی وی دستم اومد و به جز مدل لباس ، مدل های موی خنده دار و جالب مثل این رو هم توی این آلبوم گذاشتم .

حدود ۱-۲ ماه قبل بود که با خودم گفتم بهتره این عکسا و فیلمای این فرمی رو جمع کنم و همه رو با هم توی یه ویدیو نشون بدم و ایده ی انیمیشن جودی فشن تی وی به ذهنم رسید . هفته ی اول فقط نشستم مطلب و عکس جمع کردم و روی دیالوگاش فکر کردم و خط کلی انیمیشن رو نوشتم ، بعدم شروع به طراحی کارکترها کردم و در نهایت بعد از ۱ ماه تونستم تمومش کنم .

این اولین اپیزودیه که از جودی فشن تی وی ساختم و اپیزود بعدیشو معلوم نیست کِی بسازم . اول می خواستم این انیمیشن رو فقط توی فیس بوک بزارم ، ولی وقتی نتیجه کار رو دیدم گفتم توی سایتای اجتماعی دیگه هم بزارم تا بقیه هم ببینن .

جودی فشن تی وی ترکیبی از انیمیشن و عکس و فیلمه که سعی می کنم توش نگاهی طنز به مقوله ی مد و فشن داشته باشم . توی این انیمیشنا دوست ندارم فکر کنین کسی رو دارم مسخره می کنم و اگه فیلم و یا عکسی از کسی رو به نمایش گذاشتم فقط به خاطر طرز پوشش و مو و این چیزاشه و به شخصیت خود اون فرد کاری ندارم ! لباسو مو و این چیزا هم برای کسی شخصیت نمیاره که بخواین بگین چون لباسشو مسخره کردی پس شخصیتش رفت زیر سوال !

از لینکای زیر می تونید این انیمیشن رو ببنید :

به اشتراک بگذارید
نرم افزارهای فراموش شده ی ULEAD

شاید این روزها دیگه اسمی از شرکت ULEAD به گوش نرسه . شرکتی که یه زمانی با ارائه ی یه سری نرم افزارهای کاربردی گرافیکی که رابط کاربری خیلی قوی ای داشتن معروف بود و همه ی افراد چه مبتدی و چه حرفه ای می تونستن با محصولات این شرکت کارهای گرافیکی و مولتی مدیای خودشونو انجام بدن . اما چند سال قبل شرکت ULEAD توسط COREL خریداری شد و تولید بعضی از نرم افزارهای خیلی خوب این شرکت هم متوقف شدن . نرم افزارهایی که با وجود اینکه سال هاست به روز نشدن و نسخه ی جدیدی نداشتن ، ولی هنوز طرفدار دارن و خیلی ها توی سراسر دنیا هنوز از این نرم افزارها استفاده می کنن . من چون خودم هم هنوز از بعضی از محصولات این شرکت استفاده می کنم ، می خوام سه تا از نرم افزارهای خوبی که توسط ULEAD ساخته و الان در حال فراموشی هستن رو معرفی کنم تا شاید اگه از این برنامه ها استفاده نکردید ، استفاده کنید و با رابط های کاربری خوبی که دارن کارهای قوی و حرفه ای انجام بدید .

PhotoImpact

نرم افزار PhotoImpact وقتی نسخه ی سیزدهش توی سال ۲۰۰۸ ساخته شد متوقف شد و دیگه تولید نشد . PhotoImpact یه نرم افزار خیلی خوب گرافیکیه که یه زمانی با photoshop رقابت داشت . این نرم افزار توی خودش کلی فیلتر و افکت برای گذاشتن روی تصاویر داره و با رابط کاربری خیلی خوبی که نسبت به photoshop داره هر کسی می تونه خیلی راحت عکس مورد نظرش رو ویرایش کنه . PhotoImpact کلیه ی امکاناتی که نرم افزارهای گرافیکی باید داشته باشن رو داره و کارهای گرافیکی خوبی رو می شه باهاش انجام داد . هنوز هم این نرم افزار طرفداران زیادی داره و با اینکه تولیدش متوقف شده ولی طرفداراشو از دست نداده . لینک های دانلود این برنامه هم هنوز توی اینترنت وجود دارن ، اگه پیدا نکردید من اینجا لینک های دانلودش رو پیدا کردم که می تونید دانلود کنید .

GIF Animator

یه زمانی GIF Animator غول همه ی برنامه هایی بود که می شد باهاشون عکسای gif یا همون متحرک ساخت . رابط کاربری این برنامه خیلی خوبه و هر کسی می تونه با این برنامه عکسای متحرک بسازه . GIF Animator هم مثل خیلی دیگه از محصولات ULEAD سال هاست که دیگه تولید نمی شه و بعد نسخه ی پنجش تولیدش متوقف شد . لینک دانلود این برنامه هم اگه یه جستجوی کوچیک انجام بدید پیدا می شه ، ولی اگه پیدا نکردید من اینجا پیدا کردم که می تونید دانلود کنید .

COOL 3D

COOL 3D یه برنامه ی سه بعدی برای ساخت انیمیشنه با این برنامه می شه طرح های سه بعدی ساخت و اونا رو متحرک کرد . ULEAD وقتی نسخه ی ۳٫۵ این برنامه رو ساخت متوقفش کرد و سال ۲۰۰۲ یه نسخه ی پیشرفته تری از COOL 3D به اسم COOL 3D Production Studio رو عرضه کرد که امکانات خیلی زیادی رو نسبت به COOL 3D 3.5 داشت . کار با این برنامه با نرم افزارهای سه بعدی معروف دیگه کاملن متفاوته و رابط کاربریش به قدری ساده و قابل فهمه که هر کسی می تونه با این برنامه یه انیمیشن سه بعدی بسازه . از نظر طراحی سه بعدی هم COOL 3D Production Studio نسبت به COOL 3D 3.5 خیلی قوی تر شده و می شه هر چیزی رو با این برنامه به صورت سه بعدی طراحی کرد . لینک دانلود این برنامه رو هم من اینجا پیدا کردم که می تونید دانلود کنید .

ULEAD برای خیلی از ما هنوز خاطره انگیزه و تنها محصول خوبی که ازش به جا مونده Video Studio هست . برنامه ای قوی برای مونتاژ و تدوین فیلم که قبلن با اسم ULEAD Video Studio تولید می شد و الان با اسم COREL Video Studio تولید می شه ! هنوز هم خیلی ها این برنامه رو با اسم ULEAD می شناسن .

شاید ULEAD برای کسایی که تازه وارد دنیای کامپیوتر شدن معنی ای نداشته باشه ولی برای ماها که عمری رو با برنامه های خوبش گذروندیم خیلی خاطره انگیزه . همیشه با خودم فکر می کنم که ای کاش هیچ وقت این شرکت فروخته نمی شد و برنامه های خوبش هنوز هم تولید می شد . ای کاش COREL تولید بعضی از برنامه های ULEAD رو متوقف نمی کرد و هنوز هم ساخته می شدن .

به اشتراک بگذارید
نقص و گدایی

توی خیابون

کنار پیاده رو زیر آفتاب نشسته و پاچه ی شلوارش رو داده بالا ، یه بچه ی کوچیک هم روی پاش نشسته و رد شدن مردم رو نگاه می کنه ، اون قسمت پاش که بر اثر یه بیماری از بین رفته رو بیشتر مورد توجه قرار می ده تا مردم بیشتری تحت تاثیر قرار بگیرن …

روی پل عابر پیاده

کنار پل نشسته و عصاشم کنارش گذاشته ، یه تیکه پارچه جلوی خودش پهن کرده و توش چند تا پول خُرد گذاشته ، پاش هم که از زانو قطع شده از شلوارش انداخته بیرون و سرش هم پایین انداخته که کسی صورتش رو نبینه …

توی مترو

روی صندلی نشستی ، یا داری با موبایلت ور می ری و یا داری اینور اونورو نیگا می کنی ، یهو می بینی از دور یکی با عینک آفتابی و عصای نابیناها میاد وسط واگن وا می سته و شروع می کنه به گریه و می گه : سه تا بچه دارم و اجاره خونم گرون شده ، خرج بچه هامو نمی تونم بدم و … . بعدم می شینه  رو زمین و یه خورده گریه می کنه و می ره وسط واگن بعدی …

متاسفانه هر روز با این جور صحنه ها بر خورد می کنیم ، گداهایی که برای گدایی بیشتر از نقصی که توی بدنشون هست استفاده می کنن تا بتونن مردم رو تحت تاثیر بیشتری قرار بدن . برای خیلی از این گداها وجود این نقص ها منبع درآمد شده و از این بیماریشون سو استفاده می کنن . بیشتر مردم هم وقتی چنین صحنه هایی می بینن معمولن کمک می کنن و پولی رو به اون فرد می دن ، ولی همون مردم وقتی می بینن یه کودک کار به سمتشون میاد و ازشون می خواد یه چیزی ازش بخرن بی اعتنا هستن و نگاشم نمی کنن .

اگه نوشته های قبلیمو خونده باشین ، همیشه گفتم که هر وقت بچه ای رو ببینم که داره چیزی می فروشه و گدایی نمی کنه حتمن ازش یه چیزی می گیرم که کمکی هم به اون کرده باشم ولی هیچ وقت به این گداهایی که از نقص بدنشون سوی استفاده می کنن تا با احساسات مردم بازی کنن و پولی بگیرن کمک نمی کنم . درسته که شاید نتونن کار کنن و مجبورن گدایی کنن ، ولی این دلیل نمی شه با سو استفاده بخوان پول در بیارن . بنیادهای خیریه ی زیادی هستن که می تونن به امثال این جور آدم ها کمک کنن .

ای کاش مردم به جای اینکه به این جور افراد کمک کنن به بنیادهای خیریه ای کمک کنن که از این جور بیماران حمایت می کنه ، ای کاش به اون بچه ای کمک کنن که گوشه ی خیابون یه ترازو گذاشته و منتظره یکی بیاد خودش رو وزن کنه ، ای کاش …

در همین رابطه بعد نیست این تصاویر رو ببینید تا بفهمید نیازمندان واقعی چه کسایی هستن :

به اشتراک بگذارید
میرمَهنا و بازی های ایرانی

درباره ی بازی های خارجی و معرفیشون توی وبلاگم زیاد نوشتم ، بد ندیدم به مناسبت عرضه ی بازی میرمَهنا توی این پستم درباره ی این بازی و بازی های ایرانی بنویسم .

متاسفانه ساخت بازی توی ایران بیشتر جنبه ی تجاری داره و بعضی سازنده ها می خوان از هر راهی که شده یه بازی بسازن و سود زیادی به دست بیارن ! البته ساخت بازی توی همه جای دنیا جنبه ی تجاری داره ، ولی چون رقابت هم وجود داره در کنارش شرکت های بازی سازی با هم رقابت هم می کنن ، چیزی که توی ایران هنوز وجود نداره . با وجود نرم افزارهایی مثل GameMaker همه می تونن بدون نوشتن کدهای برنامه نویسی یه بازی دو بعدی بسازن و یا با نرم افزاری مثل FPS Creator در عرض ۳ سوت یه بازی اکشن اول شخص سه بعدی با گرافیک بالا بسازن ! شاید ساخت بازی با این برنامه ها یک هفته هم زمان نبره و از فروششم بشه پول زیادی در آورد ! ولی این بازی ها توی رقابت های جهانی هیچ جایی ندارن و سازنده ها فقط برای جیب خودشون دارن این کارو می کنن . من چون ۲-۳ نمونه بازی دیدیم که با این برنامه ها ساخته شده و الانم توی بازار داره به فروش می رسه مجبور شدم بگم ، ولی اسم بازی ها رو نمی گم که کسی از این کاسبی ها ضرر نکنه و فردا بیاد یقه منو بگیره !

اگه قرار باشه توی ایران بازی ای ساخته بشه که ارزش داشته باشه و مخاطب ایرانی هم پول بابتش بده باید براش وقت و هزینه صرف بشه . اینجوری ، هم به مخاطب بی احترامی نشده و هم مخاطب دوست داره اون بازی رو تهیه کنه .

با بازی میرمهنا حدود ۲ ماه قبل از طریق مجله ی پیل بان آشنا شدم و با توجه به توضیحاتی که دربارش نوشته بود مشتاق بودم زودتر عرضه بشه تا ببینم تا چه جور بازی ایه . چند تا تریلر هم ازش توی اینترنت دیده بودم . تا اینکه حدود دو سه هفته قبل به صورت رسمی عرضه شد و منم از طریق سایت لوح زرین نیکان این بازی رو خریدم . اینجور که روی بسته های بازی نوشته شده ، این بازی اولین بازی ملی ایرنیه ( چون این روزا هر چی بازی ایرانی میاد روش نوشته اولین بازی ایرانی آدم نمی دونه کدومش راسته ! ) . از نظر گرافیک می شه با نمونه های خارجی مقایسش کرد ، البته اشکالاتی هم داره ولی در کل بازی خوبیه .

موسیقی و صداگذاری بازی خیلی خوبه و از موسیقی های جنوبی توش استفاده شده . قسمت های اکشن بازی هم موسیقی شدید می شه و از این نظر عالیه ، فیلم های توی بازی هم خوب با استفاده از موشن کپچر ساخته شدن و خیلی قابل قبوله ، البته فیلم زیادی نداره و بیشتر بازی در قالب داستان هایی که تو قسمت بارگذاری نوشته شده طی می شه ولی همون چند فیلمی هم که وسط بازی پخش می شه خوب ساخته شده . آخر بازی هم بر اساس همون نوشته ها تموم می شه و یه تریلر هم از کل بازی پخش می شه که ای کاش بیشتر وقت صرف آخرش می شد و یه فیلم هر چند کوتاه از انتها و پیروزی میرمهنا نمایش داده می شد . دوبله و صداهای شخصیت ها که به سرپرستی دوست خوبم محمدرضا علیمردانی انجام شده هم بد نیست ، هر چند که کپچر روی حرکت دهن انجام نشده و دیالوگ خیلی زیادی هم توی بازی ردو بدل نمی شه ولی حرکات شخصیتا به صداشون می خوره .

جدا از این نکات مثبتی که گفتم یه سری هم نقاط ضعف داره :

  • با کلید Space شخصیت بازی می پره ! ولی این پرش در حد ۵ سانتی متره و هیچ جای بازی هم ازش استفاده نمی شه ! یعنی عملن پرش شخصیت بازی هیچ کاربردی نداره !
  • شخصیت بازی بعضی وقتا با برخورد به سنگ یا بعضی اشیا قفل می کنه و از سر جاش تکون نمی خوره ! یعنی کارکتر وارد اون شی می شه و نمی شه از شی بیرونش آورد ! این اشکالات توی فضاهای سه بعدی که خودم هم یه کوچولو توش تخصص دارم طبیعیه ولی اگه بیشتر روی بعضی اشیا کار می شد این اشکالا هم به وجود نمی اومد .
  • توی منوهای بازی قسمتی برای وارد کردن بازیکنان جدید یا همون ساختن پروفایل وجود داره که خیلی بی کاربرده ! حتا وقتی برای بار اول بازی رو باز می کنیم هیچ پروفایلی ساخته نمی شه و به عنوان یه بازیکن بی نام بازی رو شروع می کنیم !
  • توی بعضی از مراحل به فضاهای بازی خیلی پرداخته نشده و فضاها خالی و خلوت هستن .
  • صدای دشمن های توی بازی ، از بازی های دیگه برداشته شده ! فکر می کنم این صداها از بازی call of duty گرفته شده باشه و متاسفانه روی صدای دشمن ها خیلی کار نشده .

درسته که سبکی شبیه بازی Call of Duty داره و خیلی چیزاش هم از این بازی الگوبرداری شده ، ولی هنوز نمی شه این بازی ها رو با همچین نمونه هایی مقایسه کرد . نمی خوام خیلی قضیه رو باز کنم ولی تا وقتی که صنعت انیمیشن و بازی سازی که زیر شاخه ی انیمیشن هست توی ایران رقابتی نشده و انیمیشن در دست یک نهادی مثل مثلن صبا باشه نمی شه توقع داشت خیلی در سطح جهانی کار کنیم . باید منتظر یک انقلاب در صنعت انیمیشن ایران مثل چیزی که توی انیمیشن ژاپن اتفاق افتاد باشیم تا بتونیم بازی ها و انیمیشن هایی جهانی تولید کنیم .

بد نیست یک بار هم که شده این بازی رو امتحان کنین . به نظر من از ۱۰۰ به این بازی می شه ۸۰ داد . توی پشت صحنه ای که از این بازی توی دی وی دیش دیدم ، تیم سازندش زحمات شبانه روزی زیادی برای طراحی ، برنامه نویسی و تولید این بازی کشیدن و ارزش اینو داره که امتحانش کنیم .

به اشتراک بگذارید
ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
آرشیو ماهانه
برچسب ها
لینک های خوشمزه