با یه جیمیل کلی آدرس ایمیل داشته باشید
لینک کوتاه

نمی دونم چه جوری این پستمو شروع کنم ! چون نفهمیدم این یه باگ هست که توی جیمیل وجود داره ، یا واقعا یه امکان توپ ؟! از وقتی این مطلب تو اینترنت منتشر شد ، گوگل هیچ عکس العملی نشان نداد و اصلا تلاشی برای از بین بردنش نکرد ، پس می شه گفت باگ نیست ! اگر هم یک امکان است چرا خود گوگل آن را رسما معرفی نکرده ؟! شایدم معرفی کرده و من بی خبرم ، اگه شما بعد از خوندن این پست جایی در وبلاگ ها یا وبسایت های گوگل معرفی این امکان رو خوندید برای منم منبعش رو بفرستید تا بخونم و به بقیه هم بگم . چون جیمیل در هنگام ثبت نام نمی زاره تو آدرس مورد نظرمون نقطه وارد کنیم ، شاید این یه امکان بی نظیره که گوگل به میل خودش رو جیمیل قرار داده . ولی به هر حال فعلا من با دید یه امکان این پست رو می نویسم :

اگر شما به جیمیل مراجعه کنید و یک ایمیل برای خودتون بسازید ، در اصل با پر کردن اون فرم شما از بیشمار ایمیل بهره مند خواهید شد ! یعنی با این امکان جیمیل ، شما یک آدرس ایمیل نخواهید داشت ، بلکه بیشمار آدرس دارید . این ویژگی زمانی مفید بودنش رو نشون می ده که شما می توانید در یک سایت که امکان ثبت نام ایمیل های تکراری رو نمی ده ، بیشمار بار ثبت نام کنید و تمام ایمیل ها رو تو یه اکانت ببنید ! بزارید با مثال براتون توضیح بدم :

مثلا وقتی شما در سایت توییتر ثبت نام کنید ، در مراحل ثبت نام ، ایمیل خود را نیز باید وارد کنید تا ثبت نام کامل شود . حالا اگر بخواهید مجددا ثبت نام و یه اکانت دیگه بسازید ، باید یه ایمیل جدید دیگه بسازید تا بتونید ثبت نام کنید . چون توییتر اجازه ی ثبت نام برای ایمیل هایی که قبلا ثبت شدند رو نمی ده . حالا اگه جیمیل دارید ، به راحتی می تونید از اون آدرستون بی شمار ایمیل بسازید و در این جور سایت ها هر چند باری که دوست دارید با همون اکانت جیمیل ثبت نام کنید !

اما چه جوری ؟؟؟

فرض کنید آدرس ایمیل من [email protected] هست . این آدرسی است که جیمیل به من می ده و هر کی به این آدرس ایمیل بفرسته ، من می تونم تو اینباکسم ببینم و بخونمش ، ولی با یه خورده نقطه بازی می شه ایمیل جدیدی برای خودمون بسازیم . یعنی اگر کسی به آدرس [email protected] هم ایمیل بده ، بازم میاد تو اینباکس من و یا آدرس های مشابه مثل : [email protected] یا [email protected] یا jen…tel…[email protected] یا …

حالا شما فقط یه آدرس ندارید ، بلکه بیشمار آدرس ایمیل دارید که می تونید هر کدومشو به یکی بدید و باهاشون توی هر سایت ، کلی اکانت بسازید . البته ممکنه در آینده ، داد این سایت ها در بیاد و گوگل این امکان رو برداره و یا شایدم این سایت ها روی ایمیل های جیمیل حساسیت بیشتری به خرج بدن . ولی فعلا تا این امکان وجود داره و سایت های ثبت نامی هم چیزی نگفتن می تونید ازش حسابی استفاده کنید .

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
ایمیل ارسال شده را Undo کنید
رقیب جدید جیمیل در راه است
گوگل تاک و امکانات بی نظیر
ایمیل فیس بوک من راه افتاد !
یه کلاس خوب php برای ارسال ایمیل
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
abolfazl گفت :
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ و ساعت ۹:۱۹ ب.ظ

سلام. بسیار عالی می باشد.

پاسخ یه این نظر

راهبند گفت :
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ و ساعت ۲:۱۲ ق.ظ

خیلی عالی باید امتحان کنم گوگل حرف نداره

پاسخ یه این نظر

علی سجادی گفت :
پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ و ساعت ۱۲:۰۱ ق.ظ

من حدود ۲ سال پیش جیمیل ساختم به آدرس [email protected]
ولی نگفت که نمیتونی از «دات» استفاده کنی!!! o:

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ و ساعت ۶:۱۲ ق.ظ

ولی الان که بخوای بسازی می گه !!! :/

پاسخ یه این نظر

ali گفت :
یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ و ساعت ۸:۲۵ ب.ظ

خیلی عالیه

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024