ایمیل فیس بوک من راه افتاد !
لینک کوتاه

امروز که رفتم به فیس بوکم سر بزنم دیدم سرویس ایمیلم فعال شده و فیس بوک بهم یه آدرس ایمیل به نشانی [email protected] داده ! همونطور که قبلا اینجا نوشته بودم این سرویس جدید فیس بوک به هر کاربر یه آدرس ایمیل اختصاص می ده و خیلی ها هم اونو رقیب جیمیل معرفی کرده بودند . من تنها یه سری مقالات و مطالب کلی از این سرویس خونده بودم و امروز که به صورت رسمی با این سرویس کار کردم دیدم واقعا تحولی در ایمیل به وجود آورده و داره ایمیل رو از حالت سنتی خارج می کنه .

تصوری که همه ی ما از ایمیل داریم جدا از آدرسش یه inbox و یه spam و یه خورده چیزای دیگست که وقتی کسی برامون ایمیل ارسال می کنه میاد توی inbox و می خونیمش و اگه خواستیم هم ایمیل می فرستیم . ولی سرویس جدید ایمیل فیس بوک این تصور رو توی من عوض کرد و امروز فهمیدم یه سرویس ایمیل می تونه چه جوری باشه که هم اجتماعی باشه و هم یه سرویس معمولی میل !

در واقع سرویس ایمیل فیس بوک جدا از آدرسی که به کاربرا می ده یه محیط اجتماعی هم هست که مثل خود فیس بوک همه می تونن پیام رد و بدل کنن و یا چت کنن . با اینکه این سرویس هنوز اوایل پیدایش خودشو سپری می کنه ، ولی واقعا من آینده خیلی خوبی رو توش می بینم . در حال حاضر این سرویس دارای یه inbox هست که شما می تونید توی این قسمت هم پیام هایی که دیگران از طریق فیس بوک براتون فرستادن رو ببینید و هم ایمیل هایی که براتون میاد . صفحه ی inbox هم مثل خود فیس بوک خیلی سادست و پیام ها خط به خط از هم جدا شدن .

قسمت ارسال ایمیل هم مثل همون صفحه ی ارسال پیام فیس بوک طراحی شده ، یه صفحه کوچیکه که توی کادر اول باید آدرس ایمیل و یا اسم دوستایی که می خواین براشون پیام بفرستید رو می نویسید و توی کادر بعدی هم متن پیام رو می نویسید . برای attach کردن فایل هم یه آیکون کوچیک مثل همون طرح فیس بوک هست که با کلیک روش می شه فایل ها رو attach کرد .

قسمت چت این سیستم هم مثل همون چت فیس بوکه که پایین صفحه همیشه بود و می شد چت کرد . یه قسمت هم برای ارسال و دریافت پیام با تلفن همراه داره که متاسفانه ایران رو پشتیبانی نمی کنه !

این سیستم هنوز خیلی از امکانات سرویس های ایمیل معروف از قبیل spam  و trash رو نداره و احتمالا به زودی این قسمت ها رو با همین نام یا یه نام دیگه به این سرویس اضافه می کنن ( از اینکه گفتم یه نام دیگه دلیلش اینه که این سرویس با بقیه سرویس ایمیل هایی که تاحالا دیدم فرق داره و ممکنه این قسمت ها هم به یه نحو دیگه تو برنامه گذاشته بشه ! )

با وجود اینکه دسترسی به فیس بوک تو ایران امکان پذیر نیست احتمالا این سرویس تو ایران چندان مورد استفاده قرار نگیره ، ولی واقعا معنای ایمیل رو از اون مدل سنتی که می شناختیم عوض کرده و حالا باید دید جیمیل و یاهو برای اینکه بتونن تو این رقابت پیروز شن چه خدماتی رو برای مدرن کردن سرویساشون دارن …

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
رقیب جدید جیمیل در راه است
ارسال ایمیل گروهی به صورت مخفی
ایمیل ارسال شده را Undo کنید
با یه جیمیل کلی آدرس ایمیل داشته باشید
مواظب ایمیل های این مدلی باشید !
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
احسان گفت :
یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و ساعت ۱:۵۸ ب.ظ

سلام
چجوری میشه ایمیل فیس بوک گرفت؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۵۲ ب.ظ

برای فعال شدن ایمیل فیس بوک باید درخواست دعوتنامه بدی . برای این کار به این صفحه مراجعه کن و روی دکمه ی سبز رنگ پایین صفحه کلیک کن ، بعد از یه مدت فیس بوک سیستم ایمیل رو برای شما فعال می کنه .
من توضیحات بیشتری در این باره قبلن داده بودم که می تونی اون رو هم بخونی :
+ رقیب جدید جیمیل در راه است

پاسخ یه این نظر

mehrdad گفت :
شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ و ساعت ۱:۱۳ ق.ظ

میشه برای من یک دعوتنامه بفرستین؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ و ساعت ۱:۲۶ ق.ظ

برای فعال سازی این قسمت باید دعوتنامه از طرف فیسبوک برای شما ارسال بشه . کافیه به این صفحه برید و درخواست بدید : http://www.facebook.com/about/messages
برای اطلاعات بیشتر هم پیشنهاد می کنم این پستم رو بخونید : + رقیب جدید جیمیل در راه است

پاسخ یه این نظر

اکسین گفت :
یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ و ساعت ۸:۴۵ ب.ظ

با تشکر منم فعال کردم :)

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024