چهارشنبه سوری و کاغذ دیواریش !
لینک کوتاه

صدای ترق و توروق این روزا همه جا شنیده می شه و خبر رسیدن چهارشنبه سوری رو به گوشمون می رسونه . یک جشن کهن ایرانی که در شب آخرین چهارشنبه ی سال برگزار می شه . توی چهارشنبه سوری بنا به آیین زرتشت در ایران باستان مردم آتیش روشن می کنن و با پریدن از روی اون بدی ها و گناهان خودشون رو پاک می کنن و با روحی پاک به پیشواز نوروز می رن .

چهارشنبه سوری طی سال های اخیر شاهد تحولاتی شده و از اون نوع سنتیش به نوعی خارج شده و مواد محترقه جایگزین آتیش و پریدن از روی اون شده . موادی که صداهای ناهنجاری رو هم به همراه داره و بعضی اوقات هم باعث مردم آزاری می شه . البته من اصلن مخالف این گونه جشن گرفتن نیستم و همونجور هم که گفتم این روز یکی از جشن های اصیل ایرانیه و مردم می تونن هر جور که دوست دارن این روز رو جشن بگیرن ولی باید سعی بشه جشن گرفتن ما باعث اذیت و آزار مردم نشه .

در گذشته مردم شب آخرین چهارشنبه ی سال رو به خونه ی بزرگترها می رفتن و زیر کرسی آجیل و خشکبار می خوردن و شاهنامه و حافظ می خوندن ، بعد هم یه آتیش روشن می کردن و دورش جمع می شدن و از روش می پریدن . بعضی جاها هم دیدم که زیر آتیش سیب زمینی می ذاشتن و وقتی آتیش خاموش شد ، از زیر خاکسترا در می آوردنش و می خوردن . بچه ها هم توی کوچه و محله به قاشق زنی می پرداختن و از همسایه ها شکلات و شیرینی می گرفتن .

وقتی که تاریخ گذشتگانمون رو می خونیم ، می بینیم که چقدر توی جشن هاشون خوش بودن و چه مراسم شیرینی رو برگزار می کردند الان هم می شه مثل همون گذشتگان جشن گرفت ولی من خیلی هم نمی گم به قدیم برگردیم و هنوز هم زیر کرسی بشینیم ( چون کرسی ای هم وجود نداره اصولن ! ) می شه چند تا منور و فشفشه هم روشن کرد تا جشنمون شیرینتر بشه ولی نباید باعث مردم آزاری و فحش دادن مردم به ما بشه ! اینجوری هم به ما خوش می گذره و هم چهارشنبه سوری خاطره انگیزی داریم .

و طبق همیشه هم تصویر دیواری بالا رو به مناسبت این روز درست کردم و خیلی به نظرم خوشگل شده . اگه می خواین ابعاد کامل و با کیفیت بالاشو ببینید اینجا کلیک کنید . امیدوارم خوشتون بیاد . چند تا لینک خوب هم پیدا کردم که بعد نیست یه نگاهی بهش بندازید :

پ.ن : این شخصیت عمونوروز رو حالا حالا ها کارش دارم و نمی زارم به این زودی ها بره ! به زودی بازم می بینیدش .

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
یه شب چله یلدایی هندونه ای !
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
Ehsan AB.P گفت :
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ و ساعت ۶:۳۹ ب.ظ

درود بر ادمین عزیز سایت جنتلمن! امیدوارم که حالتون خوب باشه و همیشه سرزنده باشید.
دسوت عزیز ! والپیپری که توسط شما ارائه شده در سایت ما قرار گرفت. گفتم بگم که قانون کپی رایت رو نقض نکرده باشیم 😛

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ و ساعت ۳:۰۵ ق.ظ

کاغذ دیواری هایی که طراحی می کنم بدون کپی رایت و آزاد هستن و با بزرگترین ابعاد و بعضی وقت ها هم در چند طرح ارائه می کنم ! برای همین اولن خیلی خوشحالم که از طرحم خوشت اومده و استفاده کردی و دومن هم اگر دوست داشتی از طرح های دیگم هم می تونی استفاده کنی :)

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024