گوگل تاک و امکانات بی نظیر
لینک کوتاه

گوگل تاک ( google talk یا gtalk ) یکی از نرم افزارهای معروف شرکت گوگل در زمینه ی چت و ارتباطات صوتی تصویری هست که در بین جامعه ی مجازی اینترنت خیلی معروف و پرکاربرده . گوگل تاک در کنار ظاهر خیلی ساده و حجم خیلی کمی که داره از قدرت و انعطاف پذیری زیادی برخورداره و خیلی ها هم شاید از این امکانات گوگل تاک با خبر نباشن . من توی این مطلبم می خوام به معرفی و بررسی یه سری از امکانات گوگل تاک بپردازم .

قبلش لازمه بگم که وقتی شما یک اکانت جیمیل می سازید ، امکان چت در اکانتتون وجود داره و خیلی ها از این قسمت برای چت و ارتباطات صوتی و تصویریشون استفاده می کنن . شاید دلیل این کار متوقف شدن پروژه ی گوگل تاک باشه . گوگل در سال ۲۰۰۷ وقتی نسخه ی ۱٫۰٫۰٫۱۰۴ ( بتا ) گوگل تاک رو عرضه کرد دیگه ادامش نداد و از اون سال به بعد این پروژه متوقف شده و امکانات جدیدش فقط توی اکانت های جیمیل عرضه شد . مثلن گوگل امکان تماس تلفنی ( google call ) خودش رو حدود یه سال قبل به قسمت چت جیمیل اضافه کرد ولی نسخه ی جدیدی از گوگل تاک که این امکان روش باشه رو عرضه نکرد و می شه گفت گوگل تصمیم داره امکان چت از طریق جیمیل رو گسترش بده و پروژه ی تاک رو به نوعی فراموش کرده . در هر صورت بریم سر بحث اصلی خودمون و معرفی یه سری از امکانات گوگل تاک :

پشتیبانی آنلاین

وبلاگ نویس ها دوست دارن توی وبلاگشون یه قسمت برای چت زنده داشته باشن تا کاربرا بتونن به صورت زنده با مدیر سایت به گفتگو بپردازن . معمولن بیشتر وبلاگ نویس ها از یاهو مسنجر استفاده می کنن و با قرار دادن شکلک یاهو ، کنار سایت یا وبلاگشون امکان چت زنده رو برقرار می کنن . ولی این روش زمانی کاربرد داره که طرف مقابل هم نرم افزار یاهو مسنجر رو داشته باشه ! یعنی اگه کاربر سایت یا وبلاگ ، این نرم افزار روی سیستمش نصب نباشه نمی تونه با مدیر به چت بپردازه !

ولی گوگل تاک این امکان رو به وبلاگ نویس ها و مدیران وب می ده که یه سیستم چت آنلاین بدون دردسر روی وبلاگشون بزارن . کافیه شما یه اکانت جیمیل داشته باشید و با مراجعه به این صفحه کد سیستم چت خودتون رو دریافت کنید . با قرار دادن این کد روی وبلاگتون می تونید یه سیستم چت راه اندازی کنید و هر بازدید کننده ای می تونه بدون داشتن گوگل تاک و یا حتا اکانت جیمیل با شما به چت بپردازه ! وقتی شما روی گوگل تاک آنلاین باشید و کسی قصد چت با شما رو داشته باشه گوگل تاک به شما یه آدرس می ده که با مراجعه به اون آدرس می تونید با کاربر سایتتون به چت بپردازید .

تم و پوسته

اگه به Settings گوگل تاک برید و از اونجا وارد شاخه ی Appearance بشید ، به قسمتی با عنوان Chat Theme بر می خورید که توسط این قسمت می تونید تم صفحه ی چتتون رو عوض کنید . شما فقط با یه سری پوسته پیش فرض روبرو هستید و باید از بین اونا پوسته ی مورد نظرتون رو انتخاب کنید . ولی شاید کمتر کسی بدونه که می شه علاوه بر اون پوسته های پیشفرض ، پوسته های دیگه ای هم توی لیست اضافه کرد ! پوسته هایی که حتا اسمایلی ها رو به شکلک تبدیل می کنه که چنین امکانی به صورت مستقیم روی گوگل تاک وجود نداره . اگه به وبلاگ gtalk.anthonysottile.com سر بزنید یه سری پوسته برای گوگل تاک می بینید که می تونید از اونها روی گوگل تاکتون استفاده کنید . بالای سایت هم روش نصبشون رو نوشته و گفته که باید این کدها رو کجای سیستم بریزید تا پوسته مورد نظر توی لیست تم ها نمایش داده بشه . اگه یه جستجوی کوچیک توی اینترنت انجام بدید پوسته های بیشتری پیدا می کنید .

این قدرت انعطاف پذیری گوگل تاک رو نشون می ده و اگه کدهای پوسته رو هم نگاه کنید خواهید دید که با دونستن یه کم دانش برنامه نویسی می تونید شما هم برای گوگل تاک پوسته بسازید و گوگل تاکتون رو شخصی سازی کنید !

ربات ها

ربات ها تقریبن توی همه ی نرم افزارهای چت و گفتگو یافت می شن . ربات در اصل یه نرم افزار هوشمنده که یک سری واژه ها براش تعریف می شه و اگه کسی برای ربات واژه ی تعریف شده ای رو بفرسته ، ربات هم در مقابل جواب سوال کاربر رو طبق تعریفی که براش صورت گرفته می ده . اگه اهل چت با یاهو مسنجر باشید حتمن با چنین چیزی اونجا آشنایی دارید . ولی شاید کمتر کسی باشه که بدونه ربات های خیلی خوب و قوی ای توی گوگل تاک وجود دارن و می تونن خیلی از جواب های شما رو بدن . مثلن اینجا یه سری از ربات های گوگل تاک معرفی شدن که می تونید اونها رو به لیست دوستاتون اضافه کنید . یکی از بهترین ربات هایی که تا الان برای گوگل تاک دیدم [email protected] هست که می تونید اینجا اطلاعات بیشتری دربارش به دست بیارید . اگه توی اینترنت بیشتر جستجو کنید ربات های خیلی خوبی رو می تونید برا گوگل تاک پیدا کنید .

این سه موردی که گفتم نشون دهنده ی انعطاف پذیری و قدرت زیاد گوگل تاک هست . اگه شما هم امکان خاص دیگه ای رو می شناسید که من نگفتم اینجا بنویسید تا بقیه هم ازش باخبر بشن .

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
بهترین نرم افزارهای مکالمه ی صوتی و تصویری
با یه جیمیل کلی آدرس ایمیل داشته باشید
پلاس یا فیسبوک ؟ مسئله اینست
با سرویس جدید ۲-step verification اکانت گوگلتون دیگه هک نمی شه !
یاهو مسنجر ۱۱
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
وروره گیس گفت :
پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ و ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

مرسیـ مرسیـ
مفید بود
دوتا روبات به جیتاکم اضافه می کنم

پاسخ یه این نظر

وروره گیس گفت :
پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ و ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

در مورد پشتیبانی آنلاینش نمی دونستم
راستی اگه بخوای توی جیتاک جمله را بُلد کنی کافیه اون جمله را بین دوتا اِستار قرار بدی . امتحان می کنیم 😛

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۰۰ ب.ظ

آره درسته ، امتحان کردم دیدم متن رو bold می کنه 😀
مرسی که گفتی

پاسخ یه این نظر

عبد گفت :
پنج شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۱۹ ب.ظ

lol :> 😛 😀 :( –> –> –> x_x 😀
داداش می شه من با شما انلاین باشم

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
پنج شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۲۷ ب.ظ

آره مشکلی نداره ، آی دیم رو جیتاک bikmaksystem و یاهو bizhan_90 هست . توی صفحه ی تماس راه های دیگه ای هم هست 😉

پاسخ یه این نظر

farima گفت :
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ و ساعت ۵:۲۵ ب.ظ

خیلی خوب بود دستت درد نکنه

پاسخ یه این نظر

baran گفت :
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ و ساعت ۹:۱۵ ق.ظ

سلام.میشه از طریق گوگل تالک موقعیت طرف رو شناسایی کرد؟؟
چه جوری میشه غیر فعالش کرد؟؟
ممنون میشم جواب بدید

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024