آهنگ های روی کیجن از کجا میان ؟!
لینک کوتاه

واژه هایی مثل کرک ( Crack ) و یا کیجن ( Keygen ) برای ما ایرانی ها خیلی آشناست و هممون باهاشون برخورد داریم . هر وقت نرم افزاری رو دانلود کنیم که تنها چند روز می تونیم ازش استفاده کنیم و بعد از مثلن ۳۰ روز از کار میفته ، قبل از هر کاری سریع دنبال کرکش می گردیم تا بتونیم به صورت غیر قانونی ازش استفاده کنیم ! البته عذرمون هم موجهه ، چون توی ایران امکان خرید آنلاین این محصولات و استفاده ی قانونی ازشون وجود نداره ، ما هم مجبوریم از روش های کرک و کیجن و … برای استفاده از این برنامه ها کمک بگیریم .

برای من جالبتر از کاری که کیجن ها انجام می دن موسیقی روی اونهاست ، بعضی از این کیجن ها ، موسیقی های خیلی خوبی دارن و آدم دلش می خواد کیجن رو نبنده و به آهنگش گوش کنه ! جالبترش اینجاست که با توجه به طولانی بودن موسیقی ، حجم کیجن خیلی کمه و در حد چند کیلو بایته ! مثلن اگه یه آهنگ ۱ دقیقه ای روی یه کیجن باشه ، حجم اون کیجن ممکنه به ۲۰۰ کیلوبایت هم نرسه ! ولی همون آهنگ اگه به صورت mp3 بود شاید حجمش چیزی حدود ۲ مگابایت بود ! من خیلی دنبال این موضوع و راز آهنگ های کیجن رفتم و به نتایجی رسیدم که شاید برای شما هم جالب باشه که بدونین این آهنگا چی هستن و چجوری ساخته می شن .

این آهنگ ها از فرمت های خاصی ساخته شدن که امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال و اومدن فرمت هایی مثل mp3 و wave و .. چندان معروف و آشنا نیستن ؛ این فرمت ها در گذشته و بر روی سیستم عامل داس ( DOS ) خیلی کاربرد داشتند و محبوب هم بودند ، ولی الان اون محبوبیت سابق رو از دست دادن و دیگه برای خیلی ها ناآشنا هستن . البته ویژگی هایی دارن که هنوز منسوخشون نکرده و کاربرد خودشونو از دست ندادن .

فرمت هایی از قبیل xm ، mid ، mod فرمت های موسیقی ای هستن که از لحاظ الگوریتم و محتوا با فرمت های دیگه ای مثل mp3 تفاوت زیادی دارند . این فرمت ها توسط نُت های موسیقی ساخته شدند و تنها شامل یک سری نت هستن و امکان اضافه کردن صدای خواننده به روی اونها با اون فرمت وجود نداره . البته می شه به صورت الکتریکی صدا ساخت و روی آهنگ ها گذاشت ، ولی به صورت مستقیم و ضبط صدای خواننده امکان پذیر نیست .

این فایل ها قابلیت پخش موزیک های ۱۶ بیتی رو دارن و با توجه به الگوریتمشون که تنها از نُت ساخته شدن ، حجم بسیار کمی دارن . این فرمت ها در گذشته برای ساخت موسیقی بازی های کنسول هایی مثل میکرو و سگا هم کاربرد داشتند . با توجه به اینکه کاربرد این فرمت های کم حجم از بین نرفته و موسیقی بعضی بازی های دو بعدی و کیجن ها توسط این فرمت ساخته می شن ، هنوز هم پر کاربرد هستند ، هر چند محبوبیت سابق رو ندارند .

با چی این موسیقی ها رو می شه گوش داد ؟

اگر کُدک این موسیقی ها روی سیستمتون نصب نباشه ، با نرم افزار مدیا پلیر ( Media Player ) امکان پخششون رو ندارید و نمی تونید این موسیقی ها رو با اون نرم افزار گوش بدید . خوراک پخش این گونه فایل ها نرم افزار winamp هست و از تمام فرمت های موجود این سبک موسیقی پشتیبانی می کنه .

چه جوری موسیقی هایی با این فرمت بسازیم ؟

نرم افزار OpenMPT یکی از بهترین نرم افزارها ، برای ساخت اینجور آهنگ هاست . توی این نرم افزار شما می تونید به راحتی توی کانال هایی که دارید نت بنویسید و کانال ها رو ترکیب و یک موسیقی حرفه ای خلق کنید . شما به راحتی می تونید توی این برنامه ترتیب پخش کانال ها رو مشخص کنید تا بر مبنای نتی که نوشته اید موسیقی شما شکل بگیره . همونطور که توضیح دادم ساختن این گونه موسیقی ها نیاز به دانش موسیقی داره و شاید افراد معمولی نتونن به راحتی با این برنامه کار کنند .

با این برنامه همچنین می تونید موسیقی هایی که با این فرمت ساخته شدند رو باز کنید و توشون دستکاری کنید و تغییراتی که می خواید رو اعمال کنید . خوبی این برنامه هم اینه که رایگانه و نیازی به کرک و کیجن ندارید ! برای دانلودش هم می تونید اینجا کلیک کنید

می شه این آهنگا رو تبدیل کرد ؟

تبدیل این آهنگ ها به فرمت های مشهوری مثل mp3 و wave با نرم افزارهای خاصی که برای این کار ساخته شدن امکان پذیره ، ولی بزارید زیاد شلوغش نکنم و بگم که با همون نرم افزار OpenMPT که معرفی کردم هم می شه خروجی های mp3 و wave از موسیقی گرفت و دیگه لازم نیست برید سراغ برنامه های دیگه ! شما می تونید اون موسیقی ها رو توی برنامه باز کنید و از اونها خروجی mp3  و یا wave بگیرید .

یه پیشنهاد توپ !

حالا که توضیحات لازم رو درباره ی آهنگ کیجن دادم ، شاید شما هم مثل من دوست داشته باشید آهنگ بعضی از کیجن ها رو داشته باشید و اونها رو گوش بدید . سایت keygenmusic یه سایت خیلی عالی در این زمینست و توش می تونید آهنگ می شه گفت همه ی کیجن ها رو پیدا کنید ! این سایت یه کار خیلی خوب انجام داده و اونم اینه که شرکت ها و گروه های کیجن سازی رو دسته بندی کرده و توی هر دسته آهنگ کیجن هایی که ساختن رو قرار داده . می شه گفت تقریبن آهنگ کیجنی نیست که تو این سایت پیدا نشه و با دسته بندی خیلی خوبی که انجام داده ، به راحتی می تونید آهنگ مورد نظرتون رو پیدا کنید . آدرس سایت هم www.keygenmusic.net هست .

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
صداگذاری و افکت گذاری حرفه ای
به مناسبت رفتن وینمپ
یه پادکست خوشمزه بسازیم !
پادکست چیه و چه کاربردی داره ؟
یه بازی قدیمی دوبله به فارسی
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
وروره گیس گفت :
یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ و ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

البته من همیشه می زنم از بیخ این موسیقی رو قطع می کنم . بیشترشون سبک ترنس هست و بسیار گوشخراش :))))

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۲۱ ب.ظ

خب البته هر کسی هم به یه سبک خاصی از موسیقی علاقه داره :)

پاسخ یه این نظر

Ali گفت :
جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

ممنون از توضیحاتت. استفاده بردیم
منم از این نوع آهنگها خوشم میاد یه جورایی شبیه آهنگهای کمودور ۶۴
من که پلیرشو واسه گوشیم دان کردم

پاسخ یه این نظر

ali گفت :
پنج شنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۱۲ ب.ظ

دستتون ندرده. خیلی آهنگ کیجن دوست دارم. یادمه هر وقت اسیستانت میگرفتم اول میرفتم سراغ کیجنا. الآن دیگه لونشون رو پیدا کردم.
😀

پاسخ یه این نظر

hamed گفت :
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ و ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده خیلی عالی بود بخصوص سایت keygenکه کمک خیلی خوبی بود متشکرم

پاسخ یه این نظر

سعید گفت :
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ و ساعت ۱۰:۳۲ ب.ظ

بهره بردم عالییی بود

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024