زاراملا و استپ موشن
لینک کوتاه

چند وقت پیش وقتی انیمیشن at the opera رو دیدم و دربارش هم اینجا نوشتم با استودیوی سازندش ینی Zaramella آشنا شدم و کاراشو دنبال کردم . این استودیو توسط جان پابلو زاراملا توی آرژانتین ساخته شده و بیشتر کارایی هم که ساخته به صورت استپ موشنه ( Stop Motion ) . چیزی که خیلی برام جالب بود ، جدا از استپ موشن های خمیری و عروسکی این استودیو ، استپ موشن های انسانی شون هست که ایده های جالبی رو توش استفاده می کنن . به خاطر کارهای جالبی که از این استودیوی انیمیشن سازی دیدم می خوام چند تا از بهترین کاراشون رو معرفی کنم . اما قبلش بگم که استپ موشن چیه و چجوری می شه استپ موشن ساخت .

استپ موشن چیه ؟

از اسمش معلومه که ینی حرکت توقف دار ! یعنی یه حرکتی رخ می ده و بعد توقف می کنه ! توی ساخت استپ موشن باید از یه جسم عکس بگیریم و بعد یه تغیر کوچیک توی جسم ایجاد کنیم و دوباره عکس بگیریم ، وقتی چند تا تغییر ایجاد کردیم و از هر تغییر عکس گرفتیم ، اگه اون عکسا رو پشت سر هم توی یه رنج زمانی خاص ببینیم احساس می کنیم اون شی خودش داره حرکت می کنه و انسان توی حرکتش دخالت نداره ، این یه تعریف کلی از استپ موشن بود . انیمیشن هایی مثل : عروس مرده ، کابوس پیش از کریسمس و والاس و گرومیت با این تکنیک ساخته شدن . اون قدیم مدیما که هنوز کامپیوتر و این چیزا پاشو به عزصه سینما باز نکرده بود و فیلم ها آنالوگ ساخته می شدن ، استپ موشن رو با دوربین های مخصوصی می ساختن . این دوربین ها می تونست از حرکات عکس بگیره و این عکسا رو پشت سر هم نشون بده و یه استپ موشن بسازه . اما این روزها و با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن دوربین ها  ساخت استپ موشن هم خیلی راحت شده و هر کسی می تونه با یه دوربین عکاسی یا فیلم برداری و یا وبکم حتا و یه کامپیوتر انیمیشن استپ موشن بسازه .

جه جوری استپ موشن بسازیم ؟

نرم افزارهای مختلفی برای ساخت استپ موشن وجود دارن مثل Dragon Stop Motion یا Stop Motion Pro که حرفه ای هستن و می شه باهاشون استپ موشن های حرفه ای ساخت . ولی برای شروع من پیشنهاد می کنم با نرم افزار Corel VideoStudio Pro X4 استپ موشن بسازید . Corel VideoStudio یه برنامه ی معروف در زمینه ی میکس و مونتاژ فیلمه ولی توی نسخه ی X4 خودش یه قسمت برای ساخت انیمیشن استپ موشن اضافه کرده . برای کار با قسمت استپ موشن Corel VideoStudio Pro X4 روی گزینه ی Record/capture option کلیک کنید و توی صفحه ای که ظاهر می شه به قسمت stop motion برید .

حالا اگه دوربین و یا حتا وبکم به کامپیوترتون وصل باشه تصویرش رو می تونید ببینید و پروژه ی استپ موشنتون رو شروع به ضبط کنید . ضبط استپ موشن هم اینجوریه که روی دکمه ی capture image که با یک دایره ی قرمز پایین تصویر دوربین مشخص شده کلیک می کنید و از شی عکس می گیرید . یه تغییر جزئی ایجاد کنید و دوباره روی دکمه کلیک کنید . وقتی چند تا عکس گرفتید می تونید روی Exit کلیک و انیمیشنتون رو برای میکس و مونتاژ وارد برنامه Corel VideoStudio کنید و از کارتون خوروجی بگیرید .

البته امکاناتی هم مثل نمایش چند فریم در ثانیه و یا مقایسه ی تصویر قبلن گرفته شده با تصویری که می خواهید بگیرید هم داره که زیاد احتیاج به توضیح نداره . من با همین برنامه ی Corel VideoStudio Pro X4 الان یه استپ موشن خیلی ساده ساختم تا خروجی کار رو ببینید . البته با وبکم عکس گرفتم و کیفیت خوبی نداره ، ولی برای تست و آموزش ، همینجوری با این پنکه ی دکوری روی میزم الان این رو ساختم .

Get the Flash Player to see this content.

حالا بریم سراغ استودیو Zaramella

همونطور که گفتم من با این استودیو به واسطه انیمیشن at the opera آشنا شدم و یه سری از کارهاشون رو اینجا توی کانال وی میوشون دیدم . سایت این استودیو هم zaramella.com.ar هست . یک سری از انیمیشن های این استودیو که خیلی جالبن رو بهتون معرفی می کنم تا شما هم ببینید :

LAPSUS : این انیمیشن فکر کنم تنها کار دو بعدی Zaramella باشه ! ایده و داستانش خیلی جالبه و می تونید از اینجا توی وی میو ببینیدش .

El Desafío a la Muerte : این هم یه کار خمیری و استپ موشن از این استودیویه و خیلی داستان باحالی داره . اینجا می تونید ببینیدش .

Hotcorn : این استپ موشن مثل بقیه ی استپ موشن ها خمیری و عروسکی نیست ، شخصیت اصلی انیمیشن یه آدم هست و با عکس برداری روی تغییرات چهره شکل گرفته . از لحاظ انیمیشنی کار خیلی قوی ای هست و خیلی خوب ساخته شده . این انیمیشن هم می تونید اینجا توی وی میو ببینید .

انیمیشن های دیگه ای هم توسط این استودیو ساخته شده و می تونید اینجا توی کانال وی میو این استودیو ببینیدشون . توی این کانال ، پشت صحنه ی یک سری از انیمیشن هاشون هم موجوده که خیلی جالبن . پیشنهاد می کنم توی همین کانال این و این رو هم ببینید .

استپ موشن سبک خیلی جالبی توی انیمیشن هست و شما هم اگه انیمیشن های استپ موشن خاصی رو می شناسید به من هم معرفی کنید . اگر هم خودتون استپ موشن ساختید حتمن به من هم بدید تا ببینم .

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
یه فیلم و یه سری انیمیشن
رامین رحیمی و انیمیشن های باحالش
نگاهی به انیمیشن Carrot Crave و مراحل ساختش
سروش رضایی و انیمیشن های خوبش
کوچکترین انیمیشن دنیا
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
علی گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

سلام. وبلاگتون فوق العادس . خسته نباشید میگم بهتون. من عاشق اینجور

سایتها هستم . بخش انیمیشنش هم خیلی جالبه .

خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

خوشحالم که خوشت اومده 😀
من هم چون انیمیشن رو دوست دارم و خودمم یه جورایی انیمیشن کار می کنم هر از چندگاهی درباره انیمیشن می نویسم .
امیدوارم چیزایی که درباره انیمیشن می نویسم رو بپسندی

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

ممنون.

از بخش انیمیشن خوشم اومد . این استپ موشن پنکه که خودتون درست کردین

هم جالب بود.چند تا مطلب دیگه هم توی همین سایت خوندم که فکر کنم باعث

بشه به اینجا زیاد سر بزنم . مثل مسافرت با اتوبوس و . . .

خلاصه اینکه چنین سایت هایی رو دوست دارم . به خصوص اینکه خودم

عاشق انیمیشن سازی هستم . یعنی بهتره بگم دیوونش هستم .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۴۶ ب.ظ

خوشحالم که از وبلاگ درب و داغونم خوشت اومده 😀

پاسخ یه این نظر

علی در پاسخ گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۴۷ ب.ظ

اختیار داری . درب و داغون کدومه ؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۵۳ ب.ظ

بازم مرسی که سر زدی هر وقت خواستی سر بزن و اگه سوالی چیزی هم در این مورد داشتی بپرس ، من تا اونجایی که بتونم حتمن جواب می دم 😉

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۵۹ ب.ظ

ممنون شما لطف داری.مزاحم میشم 😀

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۴۷ ب.ظ

سلام . انیمیشن sheeped away رو همین الان دیدم . فوق العاده بود .

خیلی خیلی ممنونم ازت بابت معرفیش . دمت گرم . خسته نباشی.

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
پنج شنبه ۵ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

سلام دوست من . یه سوال داشتم ازت .

مزایای این نرم افزار corel video studio برایساخت استاپ موشن چیه ؟ منظورم اینه که مثلا چه چیزهایی واسه ساخت استاپ موشن داره که برنامه movie maker که تو ویندوز هست ، نداره ؟
مثلا میشه به هر فریم تایم مخصوص داد ؟ غیر از این چی ؟
یه سوال دیگه ورژن x4 این برنامه مال چه سالی هست ؟
من بعد از اینکه نتونستم این برنامه رو دانلود کنم رفتم که بخرمش . اما ورژن x3 رو داشت . که اونو یکی از دوستام داره . بعد رو پکش نوشته بود ۲۰۱۱ .
میخواستم بدونم x4 مال چه سالی هست .

ممنون میشم اگه راهنمایی کنی . مرسی .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۱۲:۵۹ ق.ظ

قسمت استاپ موشن corel video studio تقریبن امکانات لازم برای ساخت یه انیمیشن ساده رو بهت می ده . مثلن می تونی تنظیم کنی که انیمیشن چند فریمی باشه – موقع ساخت ، حرکت قبلی رو با حرکت جدیدی که می خوای عکس بگیری مقایسه کنی و تغیراتی که داری می دی رو نسبت به عکس قبلی دقیقن مقایسه کنی – بزاری روی عکاسی اتوماتیک تا خودش تشخیص بده و عکس بگیره – حتا می تونی رزولیشن و کیفیت تصویر هم مشخص کنی و مثلن انیمیشنت رو با کیفیت HD بسازی .
البته corel video studio با برنامه های حرفه ای که مخصوص استاپ موشن ساخته شده اصلن قابل مقایسه نیست و اون برنامه ها امکانات خیلی بیشتری از جمله افکت گذاری و نورپردازی و ویرایش عکسا و … رو هم بهت می دن ولی برای شروع ساخت استاپ موشن با corel video studio می تونی مقدماتش رو یاد بگیری 😛
برنامه ی movie maker اصلن برای ساخت استاپ موشن طراحی نشده ! فکرم نمی کنم بشه باهاش حتا ۵ ثانیه هم استپ موشن ۳۰ فریمی ساخت !!! اگرم بشه برای ساختش باید ساعت ها وقت بزاری تا زمان ها و … رو تنظیم کنی ! این برنامه یه نرم افزار خیلی خیلی ساده برای ادیت فیلمه و امکاناتش هم برای ادیت فیلم خیلی کمه ! چه برسه به اینکه بخوای انیمیشن باهاش بسازی ! 😀
قسمت استاپ موشن روی جدیدترین نسخه ی نرم افزار corel video studio یعنی x4 اضافه شده و نسخه های قبلیش فاقد چنین امکانی هستن ! معمولن کورل اول هر سال میلادی نسخه ی جدیدی از video studio رو عرضه می کنه ولی عرضه ی نسخه ی جدید رو به معنای پایان دادن به نسخه ی قبلی نمی دونه و نسخه ی قبلی رو اونقدر بروز می کنه و باگ هاشو برطرف می کنه تا با اضافه کردن یه ultimate به آخرش به تولید نسخه ی قبلی پایان بده ! معمولن این اتفاق ممکنه تا یک یا دو ماه بعد از عرضه ی نسخه ی جدید هم بیفته و ممکنه سال تولیدش با سال تولید نسخه ی جدید همسان بشه که چیز عجیبی نیست !!
این برنامه رو می تونی به راحتی از اینجا دانلود کنی . کرک برنامه هم همراهشه و می تونی به راحتی برنامه رو کرک کنی 😀

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۲۰ ب.ظ

سلام.

خیلی لطف کردی . چقدر هم سریع پاسخ میدی . آدم حال میکنه به این جور سایتها سر میزنه . خلاصه که خیلی آقایی .
آره . با مووی میکر که نمیشه . البته من یه چند تا کار کوچیک باهاش درست کرده بودم اون قدیما .
توضحیاتت خیلی خوب و مفصل بود . فقط یه جاشو متوجه نشدم . منظورت از
این جمله چیه ؟ ” بزاری روی عکاسی اتوماتیک تا خودش تشخیص بده و عکس بگیره ”
بازم مرسی . موفق باشی .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۳۴ ب.ظ

مرسی مرسی که سر می زنی 😀
منظورم اینه که وقتی روی عکاسی اوتوماتیک بزاری یه زمان خاصی بهش می دی تا بعد اون زمان به صورت اتوماتیک خودش عکس بگیره . البته توی نرم افزارای مخصوص استاپ موشن هم این امکان با تنظیمات خیلی بیشتری وجود داره ولی یه نمونه ی سادشم توی video studio قرار داره .
درباره ی اینکه می گی با movie maker چند تا کار کوچیک ساختی خوشحال می شم اگه بتونم ببینم 😀 خلاصه اگه دوست داشتی و تونستی بده ببینمش 😉

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۹:۳۶ ب.ظ

از فضای اینجا خوشم اومده و وقتی به اینجا سر میزنم انرژی میگیرم.

بازم شرمنده که میپرسم . آخه مگه دوربینه که عکس بگیره ؟

مگه عکسارو پشت هم توی نرم افزار نمیچینیم ؟ یعنی اینکه با یه دوربین

عکس میگیریم و بعدش میدیم به نرم افزار دیگه ؟

متوجه نمیشم. یعنی چی که خودش عکس بگیره ؟ ببخشید که بازم

سوال میکنم .

در مورد اون کارا که با مووی میکر ساختم ، راستش روم نمیشه نشونشون

بدم. آخه خیلی مبتدیانه و بچه گونه بودن . تازه اون وقتا هدف خاصی هم

نداشتم و تفکر خاصی پشتشون نبود . الانم اصلا نمیدونم کجا هستن اون

فایل ها .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۱۲:۰۹ ق.ظ

علی تفکری که الان از استاپ موشن داری یه تفکر اشتباهه ! بهتره قبل از شروع به ساختن ، چند تا فیلم از پشت صحنه ی ساخت استاپ موشن ببینی .
خوشبختانه همین استودیو زاراملا یه سری فیلم از پشت صحنه ی انیمیشناشو توی اینترنت گذاشته که می تونی ببینی :
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن تجهیزات فیلم و انیمیشن سازی ، صنعت استاپ موشن هم خیلی تغیر کرده و از اون حالت قدیمیش که با دوربین های مخصوص روی فیلم های ۵ میلی متری ساخته می شد خارج شده !
الان کل پروسه ی ساخت استپ موشن توسط نرم افزارهای مخصوص این کار انجام می شه و دوربین فقط یه قابیه که تصاویر رو به کامپیوتر منعکس می کنه !
همونجوری هم که توی این پشت صحنه ها می بینی کار ساخت استپ موشن با دوربین های عکاسی دیجیتال متصل به کامپیوتر صورت می گیره و سازنده کاری به دوربین نداره و فقط اونو روی سوژه فوکوس کرده و همه ی صحنه ها رو از توی کامپیوتر می بینه و عکس می گیره ! حتا این انیمیشن تستی ای هم که ساختم با وبکم هست و وبکمم در اصل قابی شد بین واقعیت و کامپیوتر !
با توضیح شاید بازم نتونی درک کنی ، بهتره اول پشت صحنه ها رو ببینی و بعد یکبار دیگه همین پست بالا رو که نوشتم با دقت بخونی و بعد هم برنامه رو دانلود و اجرا کنی تا مفهوم ساخت استپ موشن رو درک کنی .

پاسخ یه این نظر

mohsen در پاسخ گفت :
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ و ساعت ۳:۲۳ ب.ظ

درود بر شما…
متاسفانه لینک ها قابل رویت نیستند دوست من.

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ و ساعت ۸:۲۱ ب.ظ

لینک ها سالمن و مشکلی ندارند !
ولی خب توی ایران نمی شه بازشون کرد و کسانی تشخیص دادند دسترسی به این لینک ها نداشته باشید بهتره :)

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۸:۰۰ ب.ظ

بازم مرسی بابت توضیحی که دادی .

اتفاقا به این قضیه شک کرده بودم . چون قبلا پشت صحنه استاپ موشن دیده

بودم که کامپیوتر هم هست . اما بعدش فکر کردم که چطور دوربین ها قابل

اتصال به کامپیوتر هستن و میشه با نرم افزار دوربین رو تنظیم کرد . واسه

همین بازم شک کردم .

بازم ممنون بابت توضیحت . مفید بود . الان میخوام نرم افزار رو نصب کنم و این ویدوئو هایی که گذاشتی رو ببینم .

جواد جون خیلی مخلصیم .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۱۱:۵۱ ب.ظ

قربونت 😛
کلن ساخت استپ موشن در حال حاضر با وجود نرم افزار های زیادی که برای این کار ساخته شده خیلی سخت نیست ! اگر هم به دوربین دیجیتال یا هندی کم دسترسی نداری می تونی مثل من از وبکم یا حتا دوربین گوشی استفاده کنی ! دوربین فقط روی کیفیت انیمیشن تاثیر می زاره و مشکلی برای روند کار به وجود نمیاره !
منتظر استاپ موشنات هستم …

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۹:۳۶ ب.ظ

من عاشق استاپ موشن ساختنم .

اما فعلا نمیتونم اون چیزایی که تو ذهنم هست رو پیاده کنم .

قصش مفصله . دلایلی مثل : نداشتن مهارت کافی ، شرایط الانم ، نداشتن

امکانات و . . . باعث میشن که نتونم فعلا به چیزایی که تو ذهنم میچرخه برسم .

اما میدونم که یه روزی میرسه که من به خواسته هام میرسم .

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۲۲ ب.ظ

بهتره مثل من که با اون پنکه یه انیمیشن تستی ساختم با اشیا و چیزای اطرافت بسازی تا راه بیفتی و بعد که امکاناتش پیش اومد شروع کنی حرفه ای بسازی 😉

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۳:۳۹ ب.ظ

آره . همچین قصدی دارم . طبیعتا باید از کارای ساده شروع کنم .

الان در حال ور رفتن با نرم افزار هستم .

مرسی از لطفت

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ و ساعت ۴:۳۷ ب.ظ

موفق باشی 😉

پاسخ یه این نظر

sanik گفت :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ

آقا من با یکی از دوستام یه انیمیشن استاپ موشن زدیم. بت با ulead video s… تدوینیدیمش ولی چون ulead مخصوص این کار نبود فریم ها مانند اسلاید میومد و مرفت(میفهمی که) حالا با یکی دیه ا دوسّام یکی دیه زدیم ولی آنتدوینده(تدوین نشده)(فریمارو دارم)(عکساشو دارم) میخوام بتدوینم ولی نه با یولی…د. نرم افزار…معرفی…تدوین…(جمله نسازیا معرفی کن)

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

باشه باشه بدون جمله سازی فقط معرفی می کنم :
Sony VEGAS
Adobe Premiere Pro
Adobe After Effects
AVID
اگرم مک داری پیشنهاد می کنم : Final Cut Pro

پاسخ یه این نظر

Adohastl در پاسخ گفت :
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ و ساعت ۷:۲۵ ب.ظ

دوست عزیز رشته من انیمیشن اگه میخوای به یک تازه کار نرم افزار معرفی نخده از ae یا ap استفاده نکن چه برسه به final بهترین نرم افزار برای شروع EDIUS است

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ و ساعت ۹:۴۶ ب.ظ

با ادیوس مگه می شه انیمیشن ساخت ؟ فکر کنم در حد یه سری جلوه های بصری بشه باهاش کار کرد :/

پاسخ یه این نظر

sanik گفت :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۰۳ ب.ظ

خیلیییییییییییییییییی… خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی ممنون. راستی اینم لینک انیمیشن قبلی ۱ روز صحنه ۴ روز عکسبرداری یه هفته تدوین. میدونم مشکلاتی مث آهنگ و فریم فریمی و … داره ولی ممنون میشم اگه ایراد هاشو بیشتر بگید. آخه دومین کار گروهیه. آدرس:

http://www.helli4.ir/hschool/Teacher.aspx?Lang=F&TID=0A0F5B0C7152017869635B53727D587A

برو به گرافیک/رایانه “شطرنچ خونین”
از راهنماییتون ممنووووووووون
منتظر جدیده باش خیلی بهتره.

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۵۱ ق.ظ

انیمیشنتونو دیدم ، به عنوان دومین کارتون خیلی خوب بود . صحنه رو هم خیلی خوب ساخته بودین . فقط از نظر صداگذاری یه خورده ضعیف بود . خیلی بهتر می شد که از افکت های صوتی مثل جنگ و این چیزا استفاده می کردین . من قبلن اینجا درباره ی افکت های صوتی نوشتم که شاید کمکتون کنه . البته خودم زیاد توی استاپ موشن مهارت ندارم و بیشتر انیمیشن های سه بعدی و دو بعدی کامپیوتری کار می کنم ولی توی همون انیمیشن ها هم برای صدا گذاری از این افکت ها کمک می گیریم .
حتمن کارهای استپ موشن بیشتر ببینید . من توی کامنت های بالا ۳-۴ قسمت از پشت صحنه های استودیو زاراملا رو گذاشتم پیشنهاد می کنم ببینید . قوی ترن استپ موشنی که دیدم مجموعه انیمیشن های والاس و گرومیته که پیشنهاد می کنم اون مجموعه انیمیشن ها رو هم ببینید . شاهکارهای تیم برتون مثل عروس مرده و کابوس پیش از کریسمس هم اگه ندیدین حتمن ببینید . استپ موشن قوی در کنار شخصیت ها و فضاهایی که تیم برتون خلق کرده واقعن ارزش دیدن داره . کارهای استودیو PES هم خیلی پیشنهاد می کنم که ببینید . چون اون استودیو هم مثل شما از وسایل ساده ی دوروبرمون برای ساخت استپ موشن کمک می گیره . سایت این استودیو هم اینه و کانال یوتیوبش اینه . پیشنهاد می کنم این و این که کار همین استودیویه رو ببینید .

پاسخ یه این نظر

sanik گفت :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۱۶ ب.ظ

راستی یادم رفت بگم اگه دیددی و .:ا|افتضاح|ا:. بود تعجب نکن

پاسخ یه این نظر

sanik گفت :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۹:۴۳ ق.ظ

از تیم برتون دیدم. والاس و گرومیت رو هم دیدم از این استاپ موشن ها زیاد دیدم.
در مُورد صداو هم بگم تقصیر ریفیقم بود هرچی بش گفتم گوش نکرد و آهنگ رو شانسی گذاشت خودم اگه بتونم بعدا عوض میکنم. بخاطر نقدتون ممنون فایلای تدوین نشدهی اولیه گم شده وگرنه نشونتون میدادمیو.
پرسش: توی… vegus فقط میخوام بدونم… چجوری همه ی فریماموباهم…زمانشونو کم کنم؟(شعری از…)
ممنون

پاسخ یه این نظر

sanik گفت :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

یه چیز دیگه: من سه بعدی هم کار میکنم و حر…فه…ای هم هسم. ولی توی ریگیدن و فضا سازی (فقط در موارد طولاااااانی) مشکل دارم.(کمک)(با کشش)

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

در مورد VEGAS من زیاد باهاش کار نکردم و نمی دونم . ولی توی تنظیماتش حتمن هست و دنبال چیزی مثل photo duration یا frame duration یا یه همچین چیزی باید بگردی .
فضا سازی توی انیمیشن سه بعدی خیلی وقت گیره و اگه یه فضای خوب و حرفه ای می خوای باید وقت بزاری ! ولی برای اینکه وقت کمتری ازت بگیره می تونی از مدل های آماده استفاده کنی . یعنی مثلن اگه خواستی جنگل بسازی ، به جای اینکه دونه دونه بیای درخت طراحی کنی می تونی از اینترنت درخت های آماده با فرمت ۳ds دانلود کنی و ازش استفاده کنی . یه سرچ کوچیک انجام بدی کلی مدل آماده گیر میاری .
ترفند : یه ترفندم برای استاپ موشنت الان به ذهنم رسید . می تونی عکس ها رو مثلن با طول فریم ۱ ثانیه کنار هم بچینی که هر فریم توی یک ثانیه نمایش داده بشه ، بعد از کارت خروجی بگیری و بعد خروجیتو باز کنی و speed کارت رو ۲۰ برابر fast کنی . اینجوری ۲۰ ثانیه از خروجیت که از ۲۰ تا عکس تشکیل شده بود توی ۱ ثانیه نشون داده می شه و انیمیشنت ۲۰ فریمی می شه 😉

پاسخ یه این نظر

sanik گفت :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۲:۵۲ ب.ظ

با چی کار کردی؟ بگو برم بتدوینم هر جارو گشتم نبود. میخوام زود تمومش کنم.
مِیسی

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ و ساعت ۶:۰۸ ب.ظ

با هر کدوم از اون برنامه هایی که گفتم می شه این کار, کرد . این جز ابزارهای اصلی هر نرم افزار میکس و مونتاژ فیلمیه !
تا حالا با این برنامه ها سرعت فیلمو کم زیاد نکردی ؟ یا اصطلاحن slow motion و fast motion ؟ دقیقن منظور من اینه که عکسا رو با طول ۱ ثانیه مثلن کنار هم بزاری و یه خروجی بگیری ! اینجوری هر ۱ ثانیه یه عکسو نشونت می ده . بعد سرعت خروجیتو اونقدر fast کنی که برسه به ۱۵ یا ۲۰ فریم در ثانیه ( یا ۲۰ عکس در یک ثانیه ) بعد همون چیزی که می خوای در میاد 😀

پاسخ یه این نظر

پوریا گفت :
پنج شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۲۸ ب.ظ

سلام. بعد از اینکه استاپ موشن رو ساختم چطور می تونم با یه فرمت درست مثل mp4 سیو اش کنم ؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
پنج شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت ۷:۳۵ ب.ظ

برای خروجی گرفتن توی Corel VideoStudio از بالای صفحه روی مرحله ی سوم یعنی Share کلیک کن و بعد توی تنظیماتی که سمت راست و وسط صفحه میاد Create Video File رو انتخاب کن یه لیستی از فرمت ها میاد که می تونی هر کدوم رو می خوای انتخاب کنی و خروجی بگیری 😉

پاسخ یه این نظر

سعید گفت :
یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ و ساعت ۱:۴۵ ب.ظ

جواد جان سلام.خیلی خوشحالم که با این سایت اشنا شدم. دمت گرم و خدا قوت. ممکنه بگی چطور میشه این انیمیشن هایی که معرفی می کنی رو دانلود کرد؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ و ساعت ۱:۲۶ ق.ظ

انیمیشن ها و فیلم هایی که توی یوتیوب یا ویمیو هستن رو به راحتی با نرم افزار Internet Download Manager می تونی دانلود کنی . این برنامه رو دانلود و نصب کن بعد که می خوای یه فیلم آنلاین ببینی لینک دانلودش توسط این برنامه بهت داده می شه و می تونی دانلود کنی .

پاسخ یه این نظر

سعید گفت :
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ و ساعت ۸:۳۲ ب.ظ

جواد جان .میشه لطف کنی و در مورد کارایی که اینجا میذاری توضیحی هم در مورد تکنیکش بدی. مثل اینکه این انیمیشن با چه تکنیکی و با چه نرم افزارهایی کار شده و امثال اینها. در ضمن من با دانلود منیجر هم نتونستم انیمیشن های زاراملا رو دانلود کنم . راه دیگه ای هست؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ و ساعت ۴:۲۷ ق.ظ

انیمیشن های زاراملا همونجور که توی متن هم نوشتم با تکنیک استپ موشن ساخته شده . توی نوشتم هم گفتم دقیقن این تکنیک چیه و چه جوری می شه باهاش انیمیشن ساخت . توی کامنت ها اگه دقت کنی این لینک ها رو دادم :
http://vimeo.com/24299991
http://vimeo.com/24336933
http://vimeo.com/25383193
http://vimeo.com/25866789
http://vimeo.com/27073305
این لینک ها یه سری پشت صحنه ی کوتاه از مراحل ساخت انیمیشن توی زاراملاست که می تونه کمکت کنه . نرم افزارهاشم بازم اگه کامل مطلبم رو بخونی معرفی کردم .
در مورد دانلود از ویمیو ساده ترین راهش همون IDM هست . از طریق سایت خود زاراملا هم می شه کاراشونو دید و دانلود کرد که البته کیفیت ویمیو رو نداره !

پاسخ یه این نظر

sarina گفت :
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ و ساعت ۷:۳۵ ب.ظ

سلام اقای امینی شما میدونید توی stop motion که با خمیر ساخته میشه صرفا از چه نوع خمیری استفاده میشه؟! البته میدونم شاید سوالم یه جوری باشه…..!!

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ و ساعت ۸:۴۵ ب.ظ

سلام
خیلی زیاد در این زمینه تخصص ندارم و نمی خوام راهنمایی اشتباه کنم . ولی یه کتاب در این باره هست که فکر کنم خیلی کمکتون کنه . الان هم که نزدیک به باز شدن نمایشگاه کتاب هستیم فکر کنم بتونین توی نمایشگاه تهیش کنید :
اسرار انیمیشن خمیری
نویسنده : مارک اسپس
مترجم : سلما محسنی اردهالی
انتشارات سوره

پاسخ یه این نظر

sarina گفت :
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ و ساعت ۱۱:۳۶ ب.ظ

ممنون بخاطر راهنماییتون و مطالب زیباتون…

پاسخ یه این نظر

ali گفت :
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ و ساعت ۴:۲۱ ب.ظ

ایول دمت گرم خیلی اموزش با حالی بود- من خودم انیمیشن ساز دو بعدی و سه بعدی ام-

پاسخ یه این نظر

اسماعیل گفت :
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ و ساعت ۸:۳۹ ب.ظ

سلام
از این که با یه جوون خوش ذوق صحبت می کنم خوش حالم . آقا جواد عزیز من مدت دو سال و نیمه که روی لوکیشن یک انیمیشن استاپ موشن کار می کنم و به احتمال قوی لوکیشن کار تا یک سال دیگه تموم بشه ، بدون اغراق و خالصانه می گم این لوکیشن دست کمی از کارای استودیو aardman (دست کم لوکیشن) نداره و در طول این مدت در روز ۱۶ ساعت کار کردم ، حالا دنبال کسی می گردم که چند تا فیلم نامه ی خوب ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ای تهیه کنه اگه کسی رو دارید برای این کار خوش حال می شم با هم گفتگویی داشته باشیم .(از مطالب زیبات تشکر می کنم ، دست مریزاد)

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ و ساعت ۳:۵۴ ق.ظ

ممنون لطف داری :)
اینجور که می گی ینی لوکیشنی که ساختی رو بدون فیلم نامه ساختی ؟ معمولن اول یه داستان می نویسن بعد لوکیشن و کارکتراشو درست می کنن !
ولی خب اگه همه چیشم آماده باشه می شه از رو لوکیشن و شخصیت ها داستان نوشت 😀
کس خاصی رو نمی شناسم که فیلمنامه بنویسه ولی یکی از دوستام ( فاضل ) توی مجله چلچراغ و خطخطی و… طنز می نویسه شاید بتونه کمکت کنه و اگه خودشم فیلمنامه نتونه بنویسه دوستای نویسنده زیادی داره شاید اونا بتونن ، وبلاگش اینه : http://fazeltorkaman.blogsky.com/
امیدوارم موفق باشی

پاسخ یه این نظر

مجید فاضل گفت :
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ و ساعت ۱:۳۱ ق.ظ

با درود
میخواستم بدونم شما کرک یا سریال نرم افزارهای استاپ موشن پرو /و دراگون فریم را دارید؟
اگه لطف کنید روی سایت بگذارید ممنون میشم
با سپاس فراوان

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ و ساعت ۱۲:۴۷ ب.ظ

من ندارم ولی اگه سرچ کنی پیدا می شه توی اینترنت :)

پاسخ یه این نظر

علی گفت :
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ و ساعت ۹:۰۶ ب.ظ

ببخشید من طرح یه انیمیشنی رو تو ذهنم دارم که میخوام استاپ موشن بسازم ولی خمیر های اسباب بازی که اصلا به درد نمیخوره اگه میشه بگین خمیر مخصوص رو از کجا میشه خرید یا چه جوری میشه ساخت؟ خیلی ممنون

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ و ساعت ۱:۵۶ ق.ظ

ساخت عروسک های استپ موشن یه تخصصه و خمیرهای مختلفی برای ساختشون وجود دارن که هر کدومشون یه نوع کاربرد دارن .
پیشنهاد من اینه که کتاب “اسرار انیمیشن خمیری” نوشته مارک اسپس و ترجمه سلما محسنی اردهالی از انتشارات سوره مهر رو تهیه کنی . توش طرز ساخت این نوع عروسک ها از اسکلت تا خمیر و لباس و طرز متحرک کردنشون کامل با تصویر توضیح داده شده .
یه قسمتی هم از کتاب معرفی انواع خمیرهاست که جواب سوالته .
توی اینترنت هم اگه سرچ کنی فروشگاه های اینترنتی ای هستن که کتاب رو می فروشن :)

پاسخ یه این نظر

Adohastl گفت :
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ و ساعت ۷:۲۲ ب.ظ

سلام دوست عزیز ، فروشگاه برای اسکلت بندی عروسک میشناسی؟

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ و ساعت ۹:۴۶ ب.ظ

نه متاسفانه

پاسخ یه این نظر

محمد گفت :
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ و ساعت ۱:۵۰ ق.ظ

http://www.facebook.com/photo.php?v=471287039612307

دوستان ببینین این انونس کار اولمه

پاسخ یه این نظر

جواد در پاسخ گفت :
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ و ساعت ۲:۰۸ ق.ظ

فوق العاده بود ، خیلی خوب و حرفه ای
بی صبرانه منتظر خود انیمیشن هستم . وقتی اصلشو منتشر کردی هم حتمن خبر بده :)

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024