یه قاشق انتخاب واحد اینترنتی با پهنای کم !
لینک کوتاه

اینترنت و خدمات اینترنتی زندگی رو واقعا آسون کرده و بعضی از اونها مثل فروشگاه های اینترنتی ، واقعا به من و خیلی های دیگه کمک کرده و من ، خیلی از این فروشگاه ها خرید می کنم . اما بعضی وقت ها همین خدمات باعث عصبانی شدن آدم می شه و مجبوری بشینی و حسابی موهای سرت رو بکنی تا به نتیجه برسی !!!

دانشگاه ها که می خواهند از این خدمات عقب نباشند ، با راه اندازی پرتابل های مختلف ، انتخاب واحد و خیلی از خدمات دیگه رو به صورت اینترنتی انجام می دهند و این در شرایطی خوبه که با خرج کردن یه مقدار پول بیشتر یه سرور خوب با پهنای بالا بخرند که این خدمات باعث عذاب دانشجو نباشه !

وقتی پهنای باند سرورهای دانشگاه اینقدر کم باشه که اگه ۲۰۰۰ تا دانشجو به سمتش هجوم بیارن قفل می کنه و نمی تونه خدمات بده ، بهتره دانشگاه ها قید این خدماتشونو بزنن و انتخاب واحد رو به صورت همون معمولی برگزار کنند .

متاسفانه بعضی دانشگاه ها فقط افتخار می کنند که خدمات اینترنتی ارائه می دهند و بیشتر کارهای دانشجویان رو اینترنتی انجام می دهند  ، این ها خیلی خوبه و بایدم بهش افتخار کرد ، ولی وقتی کمترین پولی بابتش خرج می شه بهتره هیچ افتخاری نکنن و بدونن با این کار دارن دانشجویان رو شکنجه می کنن !

اگر دانشگاه ها یه مقدار پول برای این قسمت بیشتر هزینه کنن و فقط یه سرور ( نمی گم در حد سرورهای گوگل و یاهو و… ) در حد معمولی که بتونه همزمان به تمام دانشجویانش خدمات بده ، بدونن حتما موفق خواهند بود و دانشجوها هم کلی به جای نفرین ، دعا می کنن و همه راضی می شن !

این ها رو به این خاطر نوشتم که امروز ، روز انتخاب واحد ترم تابستون بود ، این انتخاب واحد از ساعت ۱۳ تا ۲۴ امروزه و از همون ساعت ۱ هیچ کس نمی تونست سایت رو باز کنه و کاملا کند شده بود و اصلا نمی شد هیچ کاری کرد ! من با هزارتا ترفند و کلک و عوض کردن مرورگرهای مختلف نتونستم کاری کنم و در نهایت با اینترنت موبایل یه ۱ ساعتی طول کشید تا ۶ تا واحد انتخاب کنم ، که فکر کنم هزینه gprs این دفعم کلی بیاد !

امیدوارم این انتقادهای من ، سازنده باشه و مسئولین از الان به فکر ترم آینده باشن که دیگه مثل ترم تابستون ۲۰۰۰ نفر آنلاین نمی شن ، بلکه کل دانشجوها هستند که به سرور حمله می کنن و اگه سرور و پهنای باند همینی که هست بمونه ، از الان شکست خورده و نمی تونه جواب این همه دانشجو رو بده !

اگه خوشتون اومد این ها رو هم بخونید :
وقتی خواهر یک دانشجو تصمیم می گیرد
سلف جنتلمنی !
دانشجویان نابغه
نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024