بسکین رابینز و هر جا یه قیمت !
لینک کوتاه

حدود ۲ سال پیش ، یه روز ، یکی از فامیلامون به من گفت : تا حالا بسکین رابینز خوردی ؟ من که حتی اسمش رو هم نشنیده بودم گفتم : نه ، چی هست ؟! و اونم شروع کرد به گفتن اینکه : آره ، مثل یه توهم فانتزی می مونه ، یه چیز خیلی خوشمزست و هر اسکوپش ۱۵۰۰ تومنه و از این جور چیزا … !

حدود یک ماه بعد از اینکه اسم بسکین رابینزو شنیدم ، یه روز روی ویترین یه مغازه دیدم نوشته : هر اسکوپ بسکین رابینز ۱۵۰۰ ، ۱۰۰۰ تومان ! منم که دلم قنج می زد برای اینکه یه بار امتحانش کنم و ببینم چیه ، رفتم داخل و گفتم : آقا ۳ تا اسکوپ به من بدید . اونم گفت : چه طعم هایی می خوای ؟ و به من یه یخچال نشون داد که نزدیک به ۲۰ مدل بستنی با رنگ و طعم های مختلف توش بود ، اینقدر رنگ و وارنگ بود که من نمی دونستم چی بگیرم ، از طعم آدامس و نعناع بود تا انبه و شاه توت و … ! منم که گیج شده بودم ، به فروشنده گفتم : آقا خودت ۳ تا از اونایی که خوشمزه تره رو بزار و اونم بعد از کلی درخواست من قبول کرد و ۳ تا اسکوپ برام گذاشت و روش شکلات ریخت و داد بهم ! هر اسکوپ بسکین رابینز اندازه ی یه توپ تنیس بود و من در حالی که دهنم یخ زده بود باید تند تند می خوردم که آب نشه ! خلاصه بعد از اون روز من ۶-۷ بار دیگه این بستنی خوشمزه رو خوردم و کلی لذت بردم .

حدود ۹ ماهی بود که بسکین رابینز نخوردم و ازش دور بودم ، ولی گرمای وحشتناک امسال منو دوباره به سمتش کشوند و بازم رفتم که بسکین رابینز خوردن رو شروع کنم . اما در طول این ۹ ماه گویا اتفاقاتی افتاده بود که من بی خبر بودم … ! هر اسکوپ بسکین رابینز ۱۰۰۰ تومن بود ، ولی اندازش نصف قبلا شده بود و به اندازه توپ پینگ پنگ رسیده بود ، ولی مزش همون مزه ی سابق بود و خوردنش مثل قدیما حال می داد .

اما ، یه ماه قبل یه جای دیگه دیدم هر اسکوپ بسکین رابینز ۵۰۰ تومن بود . اندازش هم همون توپ پینگ پنگ بود و خلاصه یه مدت مشتری اونجا شدم . اما مثل اینکه بسکین رابینز اصلا صنف و محلی برای قیمت گذاری نداره و جای دیگه ای دیدم هر ۳ اسکوپ بسکین رابینز ۱۰۰۰ تومنه !

من که هنوز نفهمیدم این بستنی چه جوری قیمت گذاری می شه ، امروز یه چیزی دیدم که شاخای سرم ۳ متر شد ! یه جا دیدم هر ۴ اسکوپ بسکین رابینز ۱۰۰۰ تومنه و من با خوشحالی رفتم که بخرم ، ولی چیزی که شاخام رو بلند کرد این بود که اسکوپاش مثل سابق بزرگ و اندازه توپ تنیس بود ! یعنی هر اسکوپ بزرگ که یه زمانی ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ بود اینجا فقط ۲۵۰ تومن ارزش داشت و منم که دیگه گیج شده بودم فقط خریدم و خوردم !

الان سوالات زیادی توی ذهنم پیدا شده ! نمی دونم خوابم یا بیدار ؟ ، نمی دونم چرا قیمت ها اینقدر مختلفه و خیلی سوالات دیگه که نمی دونم چی به چیه !

این طوری که من توی ویکیپدیا خوندم ، این بستنی توی امریکا ، فروشگاه های زنجیره ای داره و قیمتش همه جا یکسانه ! اگه ایرانم اینجوری بشه دیگه افرادی مثل من ، که علاقه شدیدی به بسکین رابینز دارن ، گیج نمی شن !

خلاصه من پیشنهاد می کنم اگه هنوز بسکین رابینز نخوردین برید یه بار امتحانش کنید و اگه قیمت و اندازش با اون چیزی که من نوشتم بازم متفاوت بود ، همین جا بگید تا شاخای سرمون بیشتر و بلندتر بشه … ! من بسکین رابینز رو به چند تا از دوستای دیگم هم معرفی کردم و اونا هم از خوردنش کلی لذت بردن ! از جمله رامین که قبلا اینجا و اینجا دربارش نوشتم و کسای دیگه ای که اصلا دربارشون ننوشتم . شما هم دوستاتونو ببرید و با هم بسکین رابینز بخورید ، هم خوشمزست و هم لذت بخش …

نوشته بعدی
نوشته قبلی
به اشتراک بگذارید
سید فرهاد گفت :
پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ و ساعت ۱۲:۳۴ ب.ظ

سلام:
خسته نباشید.
اگه دوست داشتید به وبلاگم سر بزنید یا لینک کنید اگر لینک کردید خبر دهید.
باتشکر
وبلاگ من : ایران توانا

پاسخ یه این نظر

نظر بدهید
  • نام: ضروری
  • ایمیل: ضروری
  • وبسایت:
  • پارسی را پاس بدارید و نظراتتان را با خط زیبای پارسی بنویسید. اگر صفحه کلید پارسی ندارید از بهنویس استفاده کنید.
    اگر می خواهید تصویرتان به صورت آواتار در کنار نظرتان نمایش داده شود از گراواتار استفاده کنید.
    ایمیلتون رو توی کادر زیر وارد کنید و عضو خبرنامه ی جنتلمن بشید تا همیشه آخرین مطالب رو توی ایمیلتون بخونید :
    اگه نمی خواید از طریق ایمیل جنتلمن رو دنبال کنید راه های دیگه ای هم برای اشتراک هست !
    آرشیو ماهانه
    برچسب ها
    لینک های خوشمزه
  • برو بچه ها بلاگر
  • دوستای مجازی
    تبلیغ
  • مطالبی که می نویسم آزاد هستند و انعکاس آن از هر طریقی مشکلی ندارد!
    Jentelman.com . Made With In IRAN . 2010- 2024